Skip to main content

WNE 028: „Miłość realizuje się w obecności”, rozmowa z Anną i Grzegorzem Powideł

edukacja_domowa

Na czyjej głowie jest cała edukacja domowa w Twojej rodzinie? Według najnowszych danych, w 80% rodzin w ED w Polsce, to mama nie pracuje zawodowo i przejmuje całą odpowiedzialność za edukację dzieci. Jeśli chcesz poznać rodzinę, w której wygląda to inaczej, to zapraszam Cię do wysłuchania tego odcinka podcastu!

Anna i Grzegorz Powideł są rodzicami sześciorga dzieci i uczą je w trybie edukacji domowej. Jednakże, jak sami podkreślają, to nie edukacja jest dla nich najważniejsza, a wychowanie serca, które realizują w oparciu o słowa Jana Pawła II mówiącego o wychowywaniu dzieci w „prostocie i surowości”. Decyzję o edukacji domowej podjęli chcąc w pełni realizować swoje powołanie do bycia rodzicami. Uważają, że to rodzice są pierwszymi wychowawcami i nauczycielami swoich dzieci. Zależy im na wykształceniu w dzieciach cnót i na ćwiczeniu dobrych nawyków.

Grzegorz opowiada o roli ojca w rodzinie oraz o wychowywaniu w duchu antropologii chrześcijańskiej. Mówi także o hierarchii wartości w swoim życiu i podkreśla, że przewartościowanie było wynikiem pewnego procesu i poszukiwania prawdy. W wyniku tego na wyższym miejscu niż pracę, postawił relacje i więzi rodzinne.

Ania i Grzegorz opisują też jak wygląda ich zwykły dzień. Mówią o organizacji czasu i planowaniu edukacji oraz obowiązków domowych, w które włączają dzieci od najmłodszych lat.

Marzeniem Ani i Grzegorza jest stworzenie OSADY, o której sami piszą tak: „Od wielu lat, nosimy w sobie natchnienie i pragnienie stworzenia OSADY. Miałoby to być miejsce, w którym ludzie doświadczają ŻYCIA W PEŁNI, budzą swoje serca, aby odnaleźć w nich Boga. (…) Mieszkają tu rodziny o podobnych wartościach, które dzielą trudy i radości wychowania oraz edukowania dzieci, w myśl zasady, że „człowieka wychowuje cała wioska”.”

 

Z tego odcinka podcastu poznasz odpowiedzi na pytania i dowiesz się o:

  • Jak prowadzić edukacją domową w dużej rodzinie?
  • O roli ojca w wychowaniu i edukacji dzieci.
  • O znaczeniu relacji i więzi.
  • O rodzinie opierającej swoje życie na Bogu.
  • Jak nauczyć dzieci nie bać się matematyki?
  • Poznasz trzy filary edukacji wg Grzegorza i Ani: pisanie, czytanie i podstawy matematyki.
  • Posłuchasz o zwykłej, prostej edukacji „bez fajerwerków”
  • Jak planować edukację domową?
  • Jak organizować życie w dużej rodzinie?
  • Posłuchasz o wychowaniu serca i wykształceniu cnót.
  • O zaradnych dzieciach i edukacji finansowej.

 


Pobierz plik mp3

 

Notatki:

 

Zostaw komentarz, zadaj pytanie oraz podziel się z innymi

Zapraszamy do zostawienia komentarza poniżej. Napisz czy podobał ci się ten odcinek i co o nim myślisz. Będziemy również wdzięczni za uwagi i pytania dotyczące tego odcinka podcastu.
Jeżeli masz jakieś sugestie, propozycje, uwagi możesz również skontaktować się z nami bezpośrednio poprzez formularz kontaktu tutaj.
A jeżeli podobał ci się ten odcinek podcastu, prosimy podziel się nim ze swoimi znajomymi, w sieciach społecznościowych i na żywo. Będziemy bardzo wdzięczni za pomoc w promocji tego podcastu.

 

Jak subskrybować podcast i nie przegapić żadnego odcinka

Dodaj komentarz

4 komentarzy do "WNE 028: „Miłość realizuje się w obecności”, rozmowa z Anną i Grzegorzem Powideł"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy
Vola
Gość

Bardzo inspirujące. Dziękuję.
Nasze dzieci żyją w czasach pełnego dostatku. Dla tego my specjalnie organizujemy im momenty trudne, kiedy mogą być głodne, bardzo zmęczone, nie dostaj tu i teraz czego bardzo pragną, jest im zimno i nieprzyjemnie. Pomagają nam w tym pieligrzymki piesze i wyjazdy w dziką naturę .

Agnieszka Pleti
Edytor

Dziękujemy za podzielenie się swoim doświadczeniem. 😉

Jarosław Kowalczyk
Gość

Dobrze, że takie wysokie wartości rodzice chcą w dzieciach utrzymać. Jednak edukacja domowa nie zapewni dziecku 100% poprawnego rozwoju na płaszczyźnie życia w społeczeństwie.

Agnieszka Pleti
Edytor

Jarosław, jasne, że masz rację. Żadna edukacja nie daje 100% poprawnego rozwoju na płaszczyźnie życia w społeczeństwie. Większość szkół, w których dzieci są połączone w jednolite wiekowo grupy, nie mające nic wspólnego ze zróżnicowanym wiekowo społeczeństwem, w którym potem żyją, też nie specjalnie zapewnia poprawny rozwój na tej płaszczyźnie.
A co do wysokich wartości, to im wyżej się wybieramy, tym większa szansa, że wyżej zajdziemy.
A co twoim zdaniem w 100% zapewni poprawne przygotowanie do życia w społeczeństwie? Albo co najbardziej wpływa na to przygotowanie? Gdzie można szukać inspiracji, żeby wspomóc dzieci?

wpDiscuz