Skip to main content

WNE 031: Jak uczy się mózg oraz co to jest neuroedukacja i neurodydaktyka? Rozmowa z Angeliką Talagą.

neurodydaktyka

Jak uczy się mózg? Jak stymulować rozwój mózgu u dzieci? Które działania rozwijają obszary w mózgu odpowiedzialne za nauki ścisłe? Jak naturalnie uczą się dzieci? I wreszcie co to jest neurodydaktyka i neuroedukacja?

Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, zapraszam Cię do wysłuchania tego odcinka podcastu – wywiadu z Angeliką Talagą. Angelika od kilku lat zajmuje się tematem rozwoju intelektualnego dzieci, prowadzi blog godmother.pl, na którym dzieli się swoją wiedzą, inspiruje rodziców i nauczycieli, a także prowadzi szkolenia m. in. z zakresu edukacji finansowej dzieci, o czym rozmawiałyśmy z Angeliką w 29 odcinku podcastu WNE.

Angelika zajmuje się także psychologią i neuronaukami. W tym odcinku podcastu dzieli się swoją wiedzą i pasją na temat rozwoju mózgu. Będąc rodzicem i nauczycielem warto wiedzieć, że dziecko najlepiej uczy się, gdy samo wybiera interesującą je dziedzinę, oraz gdy podczas procesu nauki aktywowanych jest kilka zmysłów naraz. Warto wiedzieć, że nauka gry na instrumencie, czy rysowanie z natury rozwijają te same obszary mózgu, które są odpowiedzialne za nauki ścisłe.

Neuronauka to dziedzina, w której jeszcze wiele zostało do zgłębienia, a prawdopodobnie i tak nigdy nie poznamy do końca jak naprawdę działa mózg, bo jak mówi Angelika: „Gdyby nasze mózgi były tak proste, że bylibyśmy je w stanie zrozumieć, to my bylibyśmy tak głupi, że i tak nie bylibyśmy w stanie ich zrozumieć”.

 

Z tego odcinka podcastu poznasz odpowiedzi na pytania i dowiesz się o:

  • Co to jest neuroedukacja i neurodydaktyka?
  • Jak uczy się mózg?
  • O nauce przyjaznej mózgowi.
  • Co najbardziej stymuluje mózg do rozwoju w konkretnych dziedzinach?
  • O poznawaniu świata poprzez zmysły.
  • Co to jest BLW i dlaczego warto je zastosować?
  • Co to jest dysleksja i czy da się coś z nią zrobić?
  • O nauce szybkiego czytania.
  • Jak uczyć dzieci czytać?
  • Jak uczyć dzieci pisać?


Pobierz plik mp3

 

Zostaw komentarz, zadaj pytanie oraz podziel się z innymi

Zapraszamy do zostawienia komentarza poniżej. Napisz czy podobał ci się ten odcinek i co o nim myślisz. Będziemy również wdzięczni za uwagi i pytania dotyczące tego odcinka podcastu.
Jeżeli masz jakieś sugestie, propozycje, uwagi możesz również skontaktować się z nami bezpośrednio poprzez formularz kontaktu tutaj.
A jeżeli podobał ci się ten odcinek podcastu, prosimy podziel się nim ze swoimi znajomymi, w sieciach społecznościowych i na żywo. Będziemy bardzo wdzięczni za pomoc w promocji tego podcastu.

 

Jak subskrybować podcast i nie przegapić żadnego odcinka

 

Dodaj komentarz

5 komentarzy do "WNE 031: Jak uczy się mózg oraz co to jest neuroedukacja i neurodydaktyka? Rozmowa z Angeliką Talagą."

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy
Monika
Gość
Po wysłuchaniu podcastu mam wrażenie, że to trochę taki bełkot. Niby parę tez padło, ale gdy pani pyta o wspieranie nauki czytania 7-latka lub 10-latka, któremu opornie idzie – nie dostajemy żadnej odpowiedzi- mowa o czytaniu globalnym i o tym, żeby stosować wiele metod. Ale jakich? Jak KONKRETNIE pomóc? Wydaje mi się, że w „Elementarzu dla dzieci z dysleksją” jest o wiele więcej wskazówek (choć sam elementarz powinien służyć nie tylko tym z dysleksją). Dużo się mówi, ale mało konkretnie. Takie owijanie w bawełnę… Interesowało mnie najbardziej to pytanie, ale nie uzyskałam odpowiedzi… Albo wspieranie rozwoju niemowlaku to blw… i tablice manipulacyjne. Po blw dziecko będzie czysto mówiło… Wiele konkretów i narzędzi do działania daje nam Doman. Przy okazji polecam… Czytaj więcej »
Agnieszka Pleti
Edytor

Moniko,
Dziękuję za szczerą opinię. Dziękuję też za podzielenie się też tym gdzie szukać informacji bardziej szczegółowych. Pozdrawiam

Maria
Gość

Jeśli chodzi o naukę czytania to najlepszą techniką jaką znam jest symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania. Można z powodzeniem (poprzez zabawę) uczyć już bardzo małe dzieci. Można też uczyć te starsze. Mają Panie w Krakowie cały ośrodek zajmujący się tą metodą Centrum Metody Krakowskiej.

Prof. Cieszyńska zapropnowała definicje dysleksji jako zaburzenia linearnego przetwarzaniem świata.

Z przyjemnością bym posłuchała podcastu z przedstawicielem tej metody. Pozdrawiam twórczynie najlepszego podcastu o edukacji!

Agnieszka Pleti
Edytor

Marysiu,
Dziękujemy za sugestię odnośnie tematu jednego z kolejnych odcinków. Postaramy się w przyszłości nagrać o tej metodzie. Pozdrawiamy 🙂

trackback

[…] podcastu z bloga „Więcej niż edukacja” o neuroedukacji i neurodydaktyce, link z którego dowiedziałam się jak bardzo ważna jest motoryka (duża i […]

wpDiscuz