WNE 004: Tweedle Wink. Edukacja prawej półkuli mózgu

edukacja domowa

Jak połączyć dobrą zabawę, silną więź z dzieckiem i zdobywanie wiedzy?

W czwartym odcinku naszego podcastu zapraszamy Was do wysłuchania wywiadu z Olą Chlebny – Harabasz, która opowiada w jaki sposób pracuje ze swoimi dziećmi metodą Tweedle Wink. Ten sposób uczenia się to kompilacja radosnej zabawy, bardzo szybkiej i prostej nauki, dla których podstawą jest silna więź z rodzicem i nauczycielem.

Jest to drugi odcinek, w którym gościmy Olę. Jeśli chcesz posłuchać o codzienności edukacji domowej, o mamie trójki dzieci, która od samego początku wiedziała, że to ona chce im pokazać piękno otaczającego świata, zapraszamy Cię do wysłuchania odcinka WNE 003: Edukacja domowa zaczyna się wraz z narodzeniem dziecka

 

Z tego odcinka dowiesz się o:

  • Tym jak ważna w nauce jest dobra relacja i silna więź rodzica z dzieckiem, nauczyciela z uczniem
  • Metodzie Tweedle Wink – skąd się wywodzi i na czym polega
  • Jak wygląda lekcja prowadzona metodą Tweedle Wink
  • Charakterystyce prawej i lewej półkuli mózgu
  • Sposobach szybkiej nauki
  • Sposobach stymulowania prawej półkuli mózgu
  • Sekrecie wielkich umysłów: rozwijaniu wyobraźni, intuicji i pamięci fotograficznej
  • Nauce poprzez zabawę, radość, działanie na wszystkie zmysły
  • Wpływie ruchu fizycznego na rozwój mózgu

 

Notatki:

  • Informacje o metodzie Tweedle Wink http://www.rightbrainkids.com/_new/home.php
  • Książka wspomniana podczas rozmowy: Pamela Sue Hickein “Right Brain Education: Changing the World, One Heart at aTime”
  • Kontakt e-mailowy do Oli: ochlebny [@] googlemail . com

 


Pobierz plik mp3

 

Zostaw komentarz, zadaj pytanie oraz podziel się z innymi

Zapraszamy do zostawienia komentarza poniżej. Napisz czy podobał ci się ten odcinek i co o nim myślisz. Będziemy również wdzięczni za uwagi i pytania dotyczące tego odcinka podcastu.
Jeżeli masz jakieś sugestie, propozycje, uwagi możesz również skontaktować się z nami bezpośrednio poprzez formularz kontaktu tutaj.
A jeżeli podobał ci się ten odcinek podcastu, prosimy podziel się nim ze swoimi znajomymi, w sieciach społecznościowych i na żywo. Będziemy bardzo wdzięczni za pomoc w promocji tego podcastu.

 

Jak subskrybować podcast i nie przegapić żadnego odcinka

 

 

Subscribe
Powiadom o
guest

4 komentarzy
najstarszy
najnowszy
Inline Feedbacks
View all comments
ola

Witam
ja akurat nie mam kalendarzy na strychu ani pocztówek. 🙂 I nie mam czasu żeby robić karty a metoda brzmi ciekawie. Jak takie karty powinny wyglądać? Drugie pytanie mam takie czy tę metodą można zastosować do nauki języków obcych?
z góry dziękuje za odpowiedź…

Agnieszka Pleti

Olu, wygląd karty zależy od tego czego chcesz nauczyć. Może być sam obrazek i do tego mówisz słowa lub z jednej strony obrazek a z drugiej strony napis np. w języku obcym. Wtedy pokazując dziecku obrazek mówisz słowo, potem pokazujesz napis i jeszcze raz powtarzasz to słowo. Jak najbardziej metoda nadaje się do nauki języków obcych.

Maria

Zaczęłam słuchać waszego podcastu i z tym odcinkiem jest chyba coś nie tak… Było o językach, o przeprowadzkach, i w sumie tyle. Padła dwa razy nazwa metody, raz coś o pokazywaniu kart i tyle – żadnego wyjaśnienia. Czuję niedosyt, bo w polskim internecie nic o tym nie ma. Moglibyście jakoś pokierować? I czemu opis odcinka nie odpowiada zawartości?